New World Life.

PortalIndexFAQZoekenGebruikerslijstRegistrerenInloggen

Deel | 

De Withuiden.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Greenleaf
Admin

Registratiedatum : 23-08-10
Aantal berichten : 259

Personage.
Status:: Zoektocht

BerichtOnderwerp: De Withuiden.   di aug 24, 2010 7:48 pm

De Withuiden.

De zee kabbelt zachtjes onder het eikenhout van de grote sloepen die het moederschip verlaten.
Met rijen komen ze richting het land.
De zon schijnt in volle glorie en het eiland laat zich van zijn mooiste kant zien.
De wind verteld me zijn verhaal, dat we op onze hoede moeten zijn voor deze rare witte mensen met hun gevaarlijke glimmende projectielen die boven de hoofden uitsteken.
Ik roep Phoebus naar me toe, om een bericht te sturen naar de anderen.
Ze moeten weten wat er aan de hand is.
Phoebus, een kleine adelaar, pakt voorzichtig het briefje uit mijn hand, en vliegt weg met de windstroom.

De sloepen raken het strand. Grote voetstappen maken putten in het zand. Leren schoenen die blij zijn om land te zien, maar toch onwennig strompelend de eerste stappen zetten.
Ze trekken verder door het land, en zetten een wapperende vlag in de grond.
Ik verberg me tussen de struiken.
In de verte zie ik een grote kano, met lange bomen, en daaraan grote vlaggen, die opbollen in de wind.
Zou het de watergeest zijn die deze mensen naar ons toe stuurt. Misschien komen ze ons wel een boodschap geven.
Plots schiet er een klein zilveren balletje, rakelings langs mijn arm.
Het verdwijnt in een boom, en laat een rokerig gaatje achter. Ik schrik en val achteruit, waardoor een luid geritsel hoorbaar wordt.
De witte mannen kijken om, en richten hun grijze buizen naar mij. Bang voor meer projectielen, vlucht ik weg het struikgewas in. Vanuit het bos zie ik mijn stam richting het strand rennen, met Phoebus wakend boven hen.
Ik vlucht naar vader, en verstop achter zijn rug.
De Chief loopt naar voren en spreekt met een withuid.
Ik kijk hem met bange ogen aan.
Dan wordt mijn nachtmerrie werkelijkheid. De withuid steekt zijn hand omhoog en duizenden zilveren balletjes zoeven door de lucht.
Mijn stam verspreidt zich tussen de bomen, en pakken hun pijl en boog.
Honderden vogels met scherpe snavels zoeven door de lucht, zoekend naar hun doel.
Ik hoor oorverdovende knallen, en grote zwarte stenen slaan in op de bomen. De tranen staan in mijn ogen.
Ik vlucht snel terug naar het kamp en ga zitten in de tent.
Ik houdt mijn handen voor mijn oren, en huil in moeders schort. En weet dat de oorlog is begonnen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken

De Withuiden.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
New World Life. :: Over New World Life. :: Het Verhaal.-
Ga naar: