New World Life.

PortalIndexFAQZoekenGebruikerslijstRegistrerenInloggen

Deel | 

Bang voor de blanken

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Dyani
Burger.

Leeftijd : 22
Registratiedatum : 27-08-10
Aantal berichten : 116

Personage.
Status::

BerichtOnderwerp: Bang voor de blanken   do sep 09, 2010 5:37 pm

Angstig deed Dyani een paar stappen naar het Franse fort. De engelsen stonden nog steeds achter haar. Als ze terug zou lopen werd ze neergeschoten door de Engelsen. De enige kans die ze nog had was om naar de Fransen toe te gaan. Heel even was het schieten opgehouden maar wie weet voor hoe lang? De vijand van mijn vijand is mijn vriend, herinnerde Dyani zich. Hopelijk dachtten de Fransen er ook zo over. Trillend deed ze nog een stap naar voren. Haar benen deden immens veel pijn van de kogelwonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Pierre
Nieuweling.

Registratiedatum : 01-09-10
Aantal berichten : 19

Personage.
Status:: pelshandelaar

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   do sep 09, 2010 7:44 pm

Pierre hoorde geluiden van buiten. Hij ging eens kijken en zag dat alle Franse soldaten druk in de weer waren. 'Anglaise!' schreeuwde een van de soldaten. 'Engelsen dus..' dacht Pierre zuchtend. Hij ging met een groep soldaten voor de muur staan. Maar tot zijn verbazing zag hij geen Engelsen in aanvalsformatie. Nee, ze stonden daar maar, en een paar indianen die vooruitgedreven werden richting hun fort. Pierre en de soldaten ontsnanden enigzins. De indianen hadden geen wapens en zagen er bang uit. Pierre stak zijn duim omhoog. Het teken dat het goed was. Als de indianen rustig hun kant opkwamen en als ze niks kwaad in de zin hadden mochten ze blijven. Toch herkende Pierre de mannelijke indiaan, hij moest de bijna dood ervaring nog maar eens even met de man bespreken en anders had die man geen mooie toekomst. Alhoewel hij met de vrouw geen problemen had.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   do sep 09, 2010 7:52 pm

Haar hart klopte in haar keel toen ze voorzichtig op het fort afliep. Nog steeds speurden haar ogen de omgeving af, op zoek naar een ontsnappingsmogelijkheid. Haar ademhaling klonk gejaagd en angstig. De Engelse soldaten stonden daar nog steeds. Gelukkig werdt er niet meer geschoten vanuit het Franse fort. Uiteindelijk kwam ze bij de poort aan. Daar bleef ze staan. De wonden waren weer opengegaan en haar benen zaten nu onder het bloed.
Profiel bekijken
Pierre
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   do sep 09, 2010 7:56 pm

'Attention!' riep Pierre naar twee ziekenbroeders. Die kwamen met een provicorische brancard van bizonhuid en takken aangesneld en hielpen de vrouw erop. Ze moest geholpen worden of ze nou wil of niet, anders was haar leven snel ten einde. Hoewel de ziekenbroeders haar erop heisten waren ze niet ruw bezig. Ze wisten precies hoe ze een patient moesten behandelen, ook al was het een roodhuid.
De man was wellicht ook wel gewond maar waarschijnlijk lang niet zo erg. Tijd om hem eerst te spreken dacht Pierre.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   do sep 09, 2010 8:27 pm

Dyani schrok enorm toen ze een man iets hoorde schreeuwen en er volgens 2 mannen uit de poort kwamen. Ze hesen haar op een raar soort draagbaar bed en liepen met haar de poort in voordat ze ook maar de kans had om te ontsnappen. Toen ze overeind wilde komen werd ze teruggeduwd, niet hard maar zeker dwingend. Haar benen leken in brand te staan. Ze wilde hier weg, weg van de blanken. Nooit maar dan ook nooit wilde ze die witten weer zien.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Registratiedatum : 23-08-10
Aantal berichten : 259

Personage.
Status:: Zoektocht

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   do sep 09, 2010 9:00 pm

Ik zag geen uitweg meer.
Overal om me heen waren withuiden, gewapend en kwaad.
Dyani werd weggedragen en ik liep snel achter haar aan.

Plots hoorde ik in de lucht een hard gekraai. Het was Elsu.

Ze was stervende. In gevangenschap kan ze niet leven. Gelukkig is ze een geest die straks weer een nieuw dier kan worden.

Ik schreeuwde zo hard ik kan, een woord naar Elsu. Ze hoorde het, en kraaide terug. Toen zag ik flitsen door de lucht, en zag dat Elsu daar ergens was, opzoek naar een nieuw lichaam, waar haar geest in kon.

Op dat moment kwam er een verdwaalde adelaar aanvliegen, die de nieuwe Elsu werd.
Ze ging op mijn schouder zitten, en ik aaide haar, en gaf haar een stuk vlees, dat ik nog steeds bij me had. Gretig at ze het op.
Nu was het tijd om naar Dyani te gaan, en haar te helpen.
Voorzichtig probeerde ik me een weg te banen door de withuiden.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   vr sep 10, 2010 9:50 pm

Een van de blanken raakte haar been aan. Dat deed geen pijn maar wel toen hij aan een van de wonden kwam. Een felle pijn schoot door heen been heen. Dyani gilde van de pijn en probeerde overeind te komen. Die blanken probeerden je alleen maar pijn te doen. Het waren duivels! Dyani werd teruggeduwd door 2 andere blanken. Dyani kon niet zien wat de witte bij haar been deed maar het deed een helse pijn.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   di sep 14, 2010 8:44 pm

Overal hoorde ik schoten, al wist ik niet zeker of het echt was, of in mijn hoofd.
Waarom moet het zo gaan, waarom kunnen de blanken niet gewoon vrede sluiten.
Ik kijk in hun ogen, en het enige wat ik zie is vuur. Oncontroleerbaar vuur dat nauwelijks kan wachten te ontsnappen.
Ik voelde me net een vergiet. Overal zaten kogels in mijn lichaam. Gelukkig hadden de geesten van de eik me beschermd.
Mijn taak hier is nog niet voorbij...
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   di sep 21, 2010 6:10 pm

Dyani wilde hier zo snel mogelijk weg. Vanuit haar ooghoek zag ze de poort sluiten. En zij en Greenleaf waren binnen! Opeens voelde Dyani zich erg moe, ze had al dagen niet geslapen en die verwondingen hadden er natuurlijk ook niet echt aan meegeholpen. Het leek hopeloos of ze hier ooit weg zouden komen. 'Greenleaf, help.' zei ze zacht. Ze voelde zich zo alleen hier, tussen de blanken.
Profiel bekijken
Pierre
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   di sep 21, 2010 7:11 pm

Pierre liet de vrouw behandelen. Hijzelf begeleidde de indiaanse man naar het veldhospitaal. Hij knipoogte vriendelijk. 'Je parle vous francais?' probeerde Pierre langzaam te vragen aan de indiaan. Hij keek de man geruststellend aan. 'Waarom zijn die Engelsen toch altijd zo wreed.' vroeg hij zichzelf. Hij hielp de indiaan op een bed en riep twee zusters bij hem. Die legden verbandden aan en ontdeden de twee roodhuiden van hun kogels. Pierre stond er vriendelijk bij te kijken. 'Het komt goed, mijn roodkleurige vrienden.' glimlachte hij, wetend dat ze hem niet konden verstaan.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   di sep 21, 2010 9:16 pm

'Vous parlez Français?' zei de man. Dyani begreep zijn woorden niet, het was een vreemde onverstaanbare taal. Ze was bang maar gelukkig was ze hier niet alleen. Samen met Greenleaf zouden ze vast wel uit dit fort komen. Haar benen deden veel pijn, ze beet op haar tanden. Tranen stonden in haar ogen. 'Het komt goed, mijn roodhuidige vrienden.' zei de man, nog steeds onverstaanbaar. Met angst in haar ogen keek Dyani rond. Toen zag ze een jong meisje, Dyani herkende haar. Het was het zelfde meisje als toen in het veld.

(ikke zelfde persoon als Ann zijn)
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   di sep 21, 2010 9:43 pm

De man met de grappige taal sprak iets.
Ik kon het niet verstaan, maar zijn blik stelde me gerust. Misschien was dit een aardige withuid. Door mijn pijn heen glimlachte ik naar de withuid.
Verderop zat Dyani, ze was er erg aan toe. Ik probeerde op te staan en haar gerust te stellen, maar vreemd genoeg kon ik me niet bewegen.
Ik gebaarde naar Dyani, in de hoop dat ze het zou zien.
Profiel bekijken
Ann
Settler

Registratiedatum : 29-08-10
Aantal berichten : 26

Personage.
Status:: Op dievenpad

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   di sep 21, 2010 10:27 pm

Ann was op het lawaai van de mensen afgekomen. 'Anglaise, Anglaise!' hadden ze geroepen. Ann had gehoort dat een leger hun kant op kwam was het gerucht maar ze was erg verbaasd toen alleen 2 gewonde indianen hun kant op kwamen. Door de mensen had ze de Indianen niet goed kunnen zien. Nu in het veldhospitaal kon ze wel dichterbij komen. Beiden Indianen waren gewond door kogels. De vrouw leek vooral bang, de man ook maar rustiger. Opeens herkende Ann de twee. Toen ze was weggelopen uit het dorp van de Engelsen had die man haar aangevallen en bedreigd. Pierre had haar toen van die wilden gered.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   wo sep 22, 2010 9:53 am

Dyani was blij dat Greenleaf haar niet in de steek liet. Het meisje leek hun ook te herkennen. Alleen was Dyani nu banger dan het meisje voor Greenleaf was geweest. Ze kon Greenleaf een gebaar zien maken maar er stonden veel mensen tussen hun in zodat Dyani hem nu niet meer kon zien. De blanken zagen er angstaanjagend uit, een witte huid als van een geest. 'Laat ons gaan.' zei ze zacht tegen Pierre. Hij kon haar misschien niet verstaan maar misschien wel begrijpen.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   wo sep 22, 2010 9:56 am

Toen daagde het me weer. Dit was de man die ons in het veld hadden beschoten, en Elsu hadden neergeschoten. Plots werd ik erg argwanend. Misschien hadden deze mensen toch iets kwaads in de zin. Wie weet.
Ik probeerde op te staan, maat nog steeds lukte dit niet. Ik wachtte af.
Ik probeerde nog een keer om Dyani te bereiken, maar er stond een horde mensen tussen ons in. Ik wenkte. Hopend dat ze iets zou zien.
Profiel bekijken
Pierre
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   wo sep 22, 2010 5:48 pm

Pierre vroeg zich af wat de indianen toch wouden. Niks leek hij goed te doen in hun ogen. Blijkbaar waren dit een agressiever type indianen. Tot nu toe kon hij indianen altijd nog tot vredig gedragen wanen. De vrouw gebaarde dat ze vrij wou zijn maar Pierre gebaarde dat hij hen zou behandelen en dan zou ze vrij zijn. 'Maak de mannen gereed voor een expeditie, als ze genezen zijn brengen we deze indianen terug naar hun gebied.' zei Pierre vastbesloten.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   wo sep 22, 2010 8:06 pm

De man leek aardig. Ik probeerde nogmaals te glimlachen, al ging het een beetje zenuwachtig.
De man zei dingen in een rare taal die ik niet begreep.
Ik bleef rustig zitten wachten. Misschien kan ik die withuiden nog vertrouwen.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   wo sep 22, 2010 9:48 pm

Zenuwachtig kwam Dyani overeind. Dit keer werdt ze niet meer terug geduwd door de blanken. 'Kan jij ze verstaan?' vroeg Dyani aan Greenleaf. Dyani hield de blanken scherp in de gaten. Nog steeds vertrouwde zij ze niet. Ze wilde hier zo snel mogelijk weg.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   do sep 23, 2010 7:55 am

'Nee, riep ik fluisterend. Ik kan ze ook niet verstaan. Wat gaan ze doen.
Ik kan ze niet peilen. We moeten maar afwachten wat ze gaan doen''
Ik keek nogmaals naar de withuiden. Ze waren vanalles aan het regelen. Maar wat.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   do sep 23, 2010 3:24 pm

Waar zou Elsu toch zijn gebleven.

Ik keek door het houten raam naar buiten, maar ze was nergens te bekennen.
Er zou toch niets gebeurt zijn??
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   vr sep 24, 2010 6:07 pm

De witte mensen haalden een glanzende zilveren projectiel uit mijn been, een kogel. Dit hadden die withuiden naar ons toegeschoten. Daarom waren ze dus zo sterk. Ik moest moeite doen niet in schreeuwen uit de barsten.
Ik zocht Dyani op. Ze zat nog steeds verderop.
Ik probeerde op te staan, maar de witten drukte me terug en haalde er nog een zilveren balletje uit.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   vr sep 24, 2010 7:46 pm

'Nee, Ik kan ze ook niet verstaan. Wat gaan ze doen.
Ik kan ze niet peilen. We moeten maar afwachten wat ze gaan doen'' Uit Greenleaf's been werden 2 glimmende kleine voorwerpen gehaalt. Dat zo iets kleins zoveel pijn kan doen, dacht Dyani. Ze twijfelde nu of ze de blanken kon vertrouwen, ze hadden op hun geschoten maar ook geholpen. En misschien waren deze blanken niet van dezelfde stam als degene die op Greenleaf en haar hadden geschoten.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   vr sep 24, 2010 7:51 pm

Dyani praatte tegen me vanaf een afstand. Eindelijk vond ik een kans om van het bed af te gaan. Ik strompelde naar Dyani's bed, en ging naast haar zitten.
''Ik begrijp het niet'', zei ik, eerst vallen ze je aan, en dan helpen ze je, wat zijn ze toch van plan''

Ik voelde een pijnscheut in mijn been.
''Misschien kan Hantu ons helpen te ontsnappen, als we thuis zijn dan keer ik hier niet meer naar terug, zei ik, die withuiden zijn gevaarlijk''

''Ik hoop echt dat we ons huis nog terug zien''

Ik keek nogmaals naar de withuiden die druk in gesprek waren. Kon ik ze maar verstaan.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   vr sep 24, 2010 7:57 pm

'Ik weet niet wat ze van plan zijn. Ik denk dat ze van een andere stam zijn dan de blanken die ons aanvielen. Maar waarom we dan hier naar toe moesten?' Dyani wist het niet. 'Ik kom ook nooit meer in de buurt van die blanken. Ze zijn raar en gevaarlijk. We moeten de stam nog waarschuwen dat we uit de buurt van die witten moeten blijven. Ik hoop dat we hier ooit nog wegkomen.'
Dyani bleef de blanken scherp in de gaten houden, ze wist niet wat die blanken van plan waren maar veel goeds kon het vast en zeker niet zijn.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   zo sep 26, 2010 8:17 pm

Het was tijd om weg te gaan.
Er kwamen steeds meer blanken binnen, en ik kreeg het langzaam benauwd.
''We moeten een plannetje bedenken, Dyani. Hoe vluchtten we hieruit.''
Ik keek om me heen of ik ergens nog uitgangen zag. Er was een deur en een aantal ramen.
Wat gaan we doen?
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor de blanken   

Bang voor de blanken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Advertentie voor kits!
» Tijd voor de oorlog-trainingen!
» Progamma Halloween Gala
» inspirerende muziek/muziek voor tijdens het posten
» [LET OP!] Tweede gymles!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
New World Life. :: Kolonisten. :: Frankrijk. :: Fort Frontenac (Community) :: Binnenplaats-
Ga naar: