New World Life.

PortalIndexFAQZoekenGebruikerslijstRegistrerenInloggen

Deel | 

Een ontmoeting in Fort Frontenac.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Pierre
Nieuweling.

Registratiedatum : 01-09-10
Aantal berichten : 19

Personage.
Status:: pelshandelaar

BerichtOnderwerp: Een ontmoeting in Fort Frontenac.   do sep 02, 2010 3:12 pm

Pierre Beaumont stormde het fort binnen te paard. Het meisje zat achterop. 'Wat is je naam?' vroeg Pierre in het engels tegen het meisje. 'Mijn naam is in ieder geval Pierre Beaumont. Pelsjager.' zei hij glimlachend. Hij pakte zijn leren rugzak en haalde al zijn overige 18 messen uit de tas. Ze waren allemaal verschillend en de een was krachtiger dan de ander. De indianen wisten natuurlijk niet dat hij meerdere messen had dus dit vond hij nogal lachwekkend. Toen bracht hij het meisje naar zijn blokhut, naast de donjon. 'Doe alsof je thuis bent. Ik haal eten voor je' zei hij tegen het meisje terwijl hij de deur uitliep en de deur op slot draaide.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Ann
Settler

Registratiedatum : 29-08-10
Aantal berichten : 26

Personage.
Status:: Op dievenpad

BerichtOnderwerp: Re: Een ontmoeting in Fort Frontenac.   do sep 02, 2010 5:56 pm

'Ann' zei ze. Ann keek om zich heen, de houten blokhut had een paar ramen en een deur. Pierre haalde een enorme hoeveelheid messen uit zijn tas. Waarom had hij er zoveel? 1 zou toch genoeg zijn? vroeg Ann zich af. 'Doe alsof je thuis bent. Ik haal eten voor je' Pierre liep naar buiten en deed de deur op slot. 'Fantastisch.' mompelde Ann. Nu was ze ook nog opgesloten ook. Ze liep door de blokhut heen, op zoek naar een andere uitweg. Helaas, de ramen en deuren waren allen op slot. Ann liep weer terug en wachtte totdat Pierre zou terug komen. Ze hield er niet van om opgesloten te zijn. Dat herinnerde haar aan het weeshuis, alle deuren waren altijd op slot. Alleen door het raam van de slaapzaal kon je er nog uitkomen. Totdat die werd verraden. Meteen zat daar ook een slot op.
Profiel bekijken
Pierre
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Een ontmoeting in Fort Frontenac.   do sep 02, 2010 7:03 pm

Pierre kwam enkele minuten later terug. Hij had gerookte zalm en paling meegebracht. 'Bon appetit.' zei hij met een glimlach. Hij vroeg zich af wie in werkelijkheid voor dit meisje zorgde en hoe ze hier terecht was gekomen, maar helaas was Pierre niet zó goed in Engels om dat allemaakl te vragen. 'Excuses moi, dat ik je heb opgesloten. Ik wou alleen even zeker weten dat er niet een of andere rare soldaat binnenkwam wandelen. Een vaste gewoonte..' legde Pierre het meisje uit. Hij hoopte dat het meisje zijn Engels met een Frans accent een beetje kon verstaan. Pierre pakte een boekje uit de boekenkast. Het was een boekje dat Franse woorden naar het Engels vertaalde en andersom, hoewel alle woorden er lang niet in stonden, een soort vroegere versie van een woordenboek. Hij schoof het voor Ann en zei 'Use it.' met een knipoog. Misschien zouden ze elkar nu beter kunnen toespreken.
Profiel bekijken
Ann
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Een ontmoeting in Fort Frontenac.   do sep 02, 2010 7:09 pm

'Excuses moi, dat ik je heb opgesloten. Ik wou alleen even zeker weten dat er niet een of andere rare soldaat binnenkwam wandelen. Een vaste gewoonte..' Ik ben dus in een of ander Frans legerkamp, dacht Ann. Ann grijnsde. Nog steeds dacht de man dat ze geen Frans kon. 'Ik kan Frans spreken.' zei ze vloeiend. In het verleden, nog voor het weeshuis, had Ann Frans leren spreken. Maar dat verleden probeerde ze te vergeten omdat het toch nooit meer terug zou komen. Ann begon te eten van de gerookte vis. Het smaakte veel beter dan het engelse eten.
Profiel bekijken
Pierre
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Een ontmoeting in Fort Frontenac.   do sep 02, 2010 7:14 pm

'Tres bien!' zei Pierre met een glimlach. 'Vertel eens Ann, hoe ben je in die velden terecht gekomen? En waar kom je vandaan? De Britse koloniën dat is duidelijk maar ik bedoel van een rijke familie, van een boerderij, van zee?' vroeg Pierre. Hij was geïntresseerd geraakt in het meisje. Hij zag dat de vis haar smaakte en ook zelf nam hij een hap van zijn vis. Antionne heeft weer goed werk verricht dacht Pierre bij zichzelf deze vis was werkelijk heerlijk. Vervolgens begon Pierre met het slijpen van één van zijn grootste messen. Ook poetste hij het ding op tot het begon te glimmen.
Profiel bekijken
Ann
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Een ontmoeting in Fort Frontenac.   do sep 02, 2010 7:27 pm

Ann verzon snel haar verhaal. Het was de truc het zo geloofwaardig mogelijk te maken maar niet al te veel te liegen enkel als het nodig was. 'Ik raakte verdwaald in de velden en toen viel die roodhuid me aan.' Ann stopte even om een paar happen van haar vis te nemen. 'Ik kom uit Londen in Engeland. Uit een weeshuis maar ik ben daar weggegaan.' Dit verhaal zou vast geloofwaardig genoeg zijn maar niet erg genoeg om haar meteen terug te brengen naar de Engelsen. Over een paar weken zou Ann toch wel daar weer weglopen. Ze kon er niet tegen om opgesloten te zijn.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Een ontmoeting in Fort Frontenac.   

Een ontmoeting in Fort Frontenac.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Een mogelijke ontmoeting?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
New World Life. :: Kolonisten. :: Frankrijk. :: Fort Frontenac (Community) :: Binnenplaats-
Ga naar: