New World Life.

PortalIndexFAQZoekenGebruikerslijstRegistrerenInloggen

Deel | 

Angst

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Ann
Settler

Registratiedatum : 29-08-10
Aantal berichten : 26

Personage.
Status:: Op dievenpad

BerichtOnderwerp: Angst   wo sep 01, 2010 7:25 pm

Ann liep door het hoge gras van de velden heen. Ze vond het hier eng, overal konden de indianen wel zijn. Maar de gouveneur zou nu wel naar haar op zoek gaan, eerst stelen en daarna inbreken. Over 2 dagen zou ze wel terug kunnen gaan. Als de indianen haar ondertussen nog niet hadden ontdekt en vermoord. Ann rilde, ze vond die rode mensen echt heel angstaanjagend. Met hun vreemde geschreeuw en veren in hun haar. En verfstrepen over hun gezicht heen. Het waren wilden. Schichtig keek ze om zich heen of er al ergens indianen stonden. Gelukkig, ze zag niemand. Al kon dat natuurlijk ook slecht zijnl, als je ze niet zag konden ze er nog wel steeds zijn. Dan duiken ze ineens voor je op en je hebt dan geen kans meer om te vluchten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Registratiedatum : 23-08-10
Aantal berichten : 259

Personage.
Status:: Zoektocht

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 8:07 pm

De zon scheen heerlijk, en de wind liet het hoge gras zachtjes buigen.

De windgoden speelden met het zand in de lucht, en de bladeren liepen over de paden heen. Heerlijk.

Met pijl en boog gewapend loop ik door de hoge halmen, op zoek naar wat de eten voor de nacht.
Verderop zie ik het gras ritselen en bewegen. Waarschijnlijk zit er een haas of een hert verborgen.
Ik zet mijn pijl en boog op spanning, en sluip heel voorzichtig dichterbij, zodat mijn kans van slagen groter wordt.
Profiel bekijken
Ann
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 8:19 pm

Ann liep moeizaam verder door het hoge gras. Opeens stond ze stil. Ze hoorde een ander zacht geritsel. Ann werdt bang, zou het een bergleeuw zijn? Of nog erger, een indiaan? Behoedzaam keek ze om zich heen. Toen zag ze een klein stuk kleding. Niet kleding zoals de Engelsen droegen, deze was anders. Daarna zag ze een pijl. 'Indiaan!'riep ze verschrikt met angst in haar stem. Ze struikelde toen ze probeerde weg te rennen. Angst gierde door haar lichaam heen. Gestresst probeerde ze overeind te komen maar door de paniek lukte het niet erg goed.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 8:29 pm

Ik hoorde een piep uit de halmen vandaan komen. Dit was geen hert of konijn.
Voorzichtig sloop ik dichterbij. Misschien was het een bleekhuid, die ons probeerde aan te vallen. Nog een beweging en ik schiet mijn pijl af, denk ik in mijzelf.
Ik zie door de halmen van het gras iemand in het gras liggen.
Ik richt mijn pijl op het, en wacht af.
Profiel bekijken
Ann
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 8:36 pm

Angstig keek Ann de man aan. De man was een indiaan die een pijl op haar gericht hield. Van angst bleef Ann doodstil en verroerde geen vin. Ze haalde snel adem door de paniek. Ze wist dat indianen wilden waren en geen reden nodig hadden om haar nu te vermoorden,.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 8:41 pm

Het was een vrouw. Een jonge withuid die daar bang tussen de klaverzuring en weegbree zat.
Ze keek me met bange ogen aan. Nog steeds hield ik mijn pijl op haar gericht, bang dat dit een val zou zijn, en dat ze uit het niets zou aanvallen.
Net als bij mijn broer, die alleen maar iemand wou helpen. Voor mijn ogen werd hij koelbloedig gedood door een vrouw.
Ik vertrouw ze nu niet meer. Ik zet nog een stap dichterbij en ga dreigend voor haar staan. Met twijfel om te schieten.
Profiel bekijken
Ann
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 8:51 pm

Ann krabbelde iets naar achteren. De indiaan ging dreigend voor haar staan met de pijl nog steeds op haar gericht. Angstig dook Ann ineen. Was dit dan het einde voor haar? De Engelsen waren tenminste nog redelijk, het ergste wat die konden doen was haar naar een spinhuis sturen. Maar indianen waren wilden,barbaren. Ann wilde nog geeneens weten wat die haar allemaal aan konden doen. De man leek ergens kwaad om maar Ann kon niet raden waarom. Engels zou hij vast toch niet verstaan.
Profiel bekijken
Pierre
Nieuweling.

Registratiedatum : 01-09-10
Aantal berichten : 19

Personage.
Status:: pelshandelaar

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 8:55 pm

Daar kwam Pierre aangesnelt op zijn witte paard. Vitesse heette ze, wat snelheid in het Frans betekende. Pierre wist dat hij zich op vijandelijk gebied begaf maar hij moest hier langs voor de pelsjagers verderop aan de andere kant van het land. Opeens zag hij een indiaan. 'Non!' schreeuwde hij naar de man. Pierre was goed met indianen en hij had er alleen maar vrienden aan overgehouden. Hij vond ze nog steeds raar, maar hij had in ieder geval persoonlijk geen oorlog met ze. Hij zag een meisje zitten, duidelijk Brits. 'Spring achterop dan gaan we hier weg!' zei hij tegen het meisje terwijl hij zijn hand uitreikte. Hij salueerde naar de indiaan. Hopelijk dacht hij niet dat dit een val was.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 8:56 pm

Het meisje krabbelde achteruit, maar daar trapte ik echt niet in.
Je zo teder voorstellen, en dan plots aanvallen.
Ik spande mijn pijl en boog, en twijfelde nu niet meer om te schieten.
Toen zag ik aan de horizon Elsu verschijnen. De valk cirkelde eenmaal rond, en landde toen verderop in de boom. Ik wist dat ik niet moest schieten.
De geesten hadden besloten dat ze moest blijven leven, al ging het tegen mijn gevoel in.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 8:58 pm

Ondertussen verscheen er een man op een paard tussen de halmen. Het schreeuwde een vreemde taal naar me. Elsu vloog op en ging op mijn schouder zitten. Ik spande mijn pijl en richtte deze naar hem
Profiel bekijken
Ann
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:01 pm

De man spande zijn boog. Ann hield haar adem in. Toen wachtte hij even, hij keek naar iets in de horizon. Er vloog een valk. De man leek nu te twijfelen om te schieten. Ann had gehoort dat indianen geloofden in duivelse goden. Meestal was ze daar behoorlijk verbaasd over maar nu was ze er erg blij mee. Anders was ze allang dood geweest. 'Laat me gaan.' probeerde ze toch te zeggen in het Engels. Ookal kon de man haar niet verstaan, begrijpen wat ze zei moest hij toch wel doen. Er kwam een man te paard aan. 'Laat haar met rust jij wilde!'riep de man in het Engels. De indiaan richtte zijn pijl nu op de man.
Profiel bekijken
Pierre
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:03 pm

Zoals Pierre kon opmerken was deze indiaan niet gewend aan de Franse taal. Hij gebaarde de wilde dat het goed was. En maakte het teken van vrede. Hij werd nu zenuwachtig, het meisje moest snel reageren anders werd hij straks misschien alsnog van zijn paard geschoten.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:05 pm

De man op het paard maakte vreemde gebaren die ik nog nooit had gezien.
Elsu fluisterde iets in mijn oor. Ik liet mijn pijl en boog zakken, en keek het meisje en de man op het paard na.
Profiel bekijken
Ann
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:06 pm

Ann begreep dat dit haar kans was. Ze maakte zich echt geen zorgen om de man, hij moest maar voor zichzelf zorgen. Dat deed zij ook altijd. Ann sprong overeind en rende weg. Elk moment verwachtte ze een pijl in haar rug. Toen ze op veilig afstand stond bleef ze staan. Ze kon de 2 mannen nog zien maar de pijlen van de Indiaan zouden haar vast niet meer kunnen raken.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Leeftijd : 22
Registratiedatum : 27-08-10
Aantal berichten : 116

Personage.
Status::

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:12 pm

Dyani zag een indiaan en 2 witten. Een was een klein meisje, de andere een volwassen man. De indiaan leek kwaad en richtte zijn pijl op de man. Dyani ging naast de indiaan staan. Als vrouw kon ze dan misschien niet veel doen maar 2 indianen tegen 2 blanken was iets eerlijker verdeeld.
Profiel bekijken
Pierre
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:14 pm

Pierre zette met Vitesse de achtervolging op het meisje in. Hij kwam naast haar draven en greep haar vast bij haar kleren. Vervolgens sleurde hij haar achterop zijn paard Vitesse. Gelukkig kon Pierre een beetje engels en vertelde het meisje het volgende: 'We gaan naar Fort Frontenac, daar ben je veilig voor deze roodhuiden.' zei hij met een knipoog. Hij gaf Vitesse vervolgens de sporen en zo draafden ze richting Fort Frontenac.
Profiel bekijken
Ann
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:17 pm

Alles is beter dan hier bij die wilden blijven, dacht Ann. En de Fransen weten nog niet dat ik een zwerfster en dief ben. Als ik weer terug moet naar de Engelsen loop ik wel gewoon weg ergens anders naar toe. Ann hield zich goed vast om niet van het paard te vallen. Ze had nog nooit op een paard gezeten. Het was hoog en ze was bang om er vanaf te vallen.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:17 pm

Er kwam een vrouw naast me staan. Het leek alsof ze me wilde helpen.
Ik richtte de pijl weer op de man. Elsu vloog de lucht in, nam een duik en vloog de lucht weer in. Ze dook op het kleine meisje dat op het paard bij de man zat. De wind begon sneller te waaien, en het waarschuwde me voor een dreigend gevaar.
Ik begon te rennen achter het paard.
Elsu bleef de twee volgen.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:20 pm

'Wie waren dat?' vroeg Dyani terwijl ze samen met de andere Indiaan achter het paard aanrenden. Het paard rende hard en het was moeilijk om het bij te houden. Gelukkig had Dyani een goede conditie en kon ze het wel rennen.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:23 pm

De vrouw rende mee. En vroeg aan me wie die mensen waren.
''Het zijn withuiden, ik vond het meisje tussen het gras, en later kwam die man om haar te helpen. Ze spannen vast samen, ze willen ons aanvallen''
Ik vuurde een pijl zonder punt af. Dat was een dreiging. Ik wilde zien wat ze terug deden.
Profiel bekijken
Pierre
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:27 pm

Beaumont lachde gemeen naar de indianen. 'Vaarwel roodhuiden!' schreeuwde hij in het Frans. En dachten ze ook nog dat ze Vitesse bij konden houden. Hij ging nu van draven over naar galloperen. Een pijl vloog door de lucht. Pierre keek nu streng en kwaad achterom hij gooide een mes recht naar de boogschietende indiaan. Tegen de tijd dat de indiaan een tweede pijl wou afvuren waren ze al buiten bereik dus dit was een mooie kans. Ook kwam er een adelaar op het meisje af. Gelukkig had hij nog een geweer. Hij knalde de vogel zonder pardon uit de lucht. Hij knipoogde weer naar het meisje. Hij vond het nou eenmaal leuk om de held uit te hangen.
Profiel bekijken
Ann
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:31 pm

Nu het paard ging galopperen klemde Ann zich goed vast. De man schreeuwde in het Frans naar de indianen. Ann kon Frans wel een beetje verstaan maar daar was nu haar hoofd niet naar. De Fransman gooide een mes naar de indiaan en knalde de vreemde valk uit de lucht. Ann hoopte dat ze ver genoeg uit de buurt zouden zijn voordat de indianen bij hun aankwamen. Er was iets vreemds met die vogel en de indianen leken er niet erg blij mee dat hij was neergeschoten.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:34 pm

Ik zag de withuid een kogel op Elsu afvuren.

Ik glimlachte in mezelf, maar deek toch alsof hij iets afgrijzelijks had gedaan, goed dat hij niets afwist van geesten, Hantu gelukkig wel. Elsu deed alsof hij neerviel maar eigenlijk vloog hij weer terug.

De man had een boomgeest neergeschoten. Ik minderde vaart.
De man verdween in de verte met het meisje achterop het paard.
Profiel bekijken
Dyani
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 9:39 pm

Eindelijk stopte de indiaan met rennen. Ze hadden een flink eind gerent. Dyani hijgde een beetje maar kon al snel weer normaal ademen. Ze had het mes opgeraapt en bekeek het. Het mes was vlijmpscherp en glimde raar. Ze gaf het aan de andere indiaan. Vreemd keek ze de 2 na.
Profiel bekijken
Greenleaf
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Angst   wo sep 01, 2010 11:13 pm

De withuiden waren inmiddels al verdwenen.
De indianenvrouw gaf mij het mes dat naar ons werd gegooid. Die is hij nu mooi kwijt.
Ik stelde me voor aan de indianenvrouw, die ik hier al eerder had gezien.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Angst   

Angst
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
New World Life. :: Indianen. :: Cherokee.

:: White Oaks. :: Open Velden.
-
Ga naar: