New World Life.

PortalIndexFAQZoekenGebruikerslijstRegistrerenInloggen

Deel | 

New world, new home

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Yasmin
Nieuweling.

Registratiedatum : 28-08-10
Aantal berichten : 19

Personage.
Status::

BerichtOnderwerp: New world, new home   za aug 28, 2010 5:32 pm

Yasmin bleef even staan en keek van een afstandje naar de nieuwe stad. Een aantal mannen liepen haar voor bij, geen tijd om nog langer te wachten. Zij kon doen wat ze wilde hier, taken had ze niet. Zoals altijd was ze weer vrij om te gaan en te staan waar ze wilde, op nieuw land dat ze nog moest ontdekken. Een van de mannen trok haar even mee aan haar arm, maar die trok ze weer los. Er was geen enkele man hier die iets over haar te zeggen had, alleen haar vader dan misschien. Maar hij was met zijn schip door gevaren en had haar hier af gezet, precies zoals ze had gewild. Ze had geen behoefte aan het toeziende oog van haar vader, nu even niet tenminste. Ze liet verder. Het stoffige zand maakte een kleine wolk om haar benen bij elke stap. De mannen waren al een stuk voor haar en waren bijna bij het begin van de stad. Jamestown was zeker nog niet zo heel groot, dat was duidelijk. Voordat ze de stad binnenstapte liet ze even haar handen over haar jurk glijden om te zorgen dat hij goed zat. Een nieuw begin, nieuwe kansen.
Terwijl ze door de stad liep merkte ze op dat er veel huizen nog leeg stonden. De avond begon te vallen en maar in enkele huizen branden dan ook daadwerkelijk licht. Moesten dit echt de toekomst van Engeland zijn, dat engelse hier gingen wonen en werken. Ze geloofde er niks van. Er waren vele steden die beter waren dan deze, daarbij vond ze het landschap ook niet heel erg mooi. Ach, ze zou er vanzelf wel van gaan houden. Overal was wel iets moois. Het was in ieder geval wel een stuk warmer dan thuis. Ze stond stil en zocht even in het tasje dat ze om had hangen. Haar vader had haar een sleutel gegeven voor het huis waar ze in kon gaan wonen. Hij had er ook het nummer ingekrast zodat ze het niet zou vergeten. Het nummer was duidelijk te lezen, maar ze had geen idee wat ze ermee moest. Ze zag maar op enkele deuren een nummer, en de meeste waren daarbij ook nieteens leesbaar. Het was waarschijnlijk het beste het gewoon te vragen. En anders ging ze wel naar een buurthuis of wat ze hier dan ook hadden. Ze keek rond en stapte op iemand af. 'Mag ik u iets vragen?' vroeg ze lieflijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
William
Admin

Registratiedatum : 23-08-10
Aantal berichten : 168

Personage.
Status:: Gouverneur

BerichtOnderwerp: Re: New world, new home   za aug 28, 2010 5:41 pm

William was bezig met de nieuwkomers te verwelkomen in zijn nieuw gestichte dorp, Jamestown. Het waren vooral zeelui die hier een plekje wouden, maar er was ook een beperkt groepje mensen die het hier gewoon leuk vonden om te komen wonen of omdat het niet anders was. 'Verkocht!' zei hij nu voor de 10de keer. Hij had nu 10 huizen verkocht en hij voelde zich steeds gelukkiger bij elke koop. 'Mag ik u iets vragen?' vroeg een zachte stem hem opeens. Hij keek achterom. Het was een jonge vrouw die blijkbaar hier wou komen wonen. 'Waar kan ik u mee van dienst zijn?' vroeg William formeel.
Profiel bekijken
Yasmin
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: New world, new home   za aug 28, 2010 6:23 pm

De man die ze had aangesproken zag er erg formeel uit en ze sprak hij dan ook. Hij was schijnbaar bezig met huizen verkopen, iets wat ze nog niet echt had opgemekt. Misschien had ze een andere man moeten vragen, aangezien deze vrij druk bezig was. Natuurlijk had vrijwel niemand een huis zoals zij. Waar kan ik u mee van dienst zijn? hoorde ze de man formeel vragen. Hij onderbrak haar gedachte, maar daar had hij het recht toe. Zij had hem immers lastig gevallen terwijl hij bezig was met zijn werk. 'Ehm... het spijt me vreselijk dat ik u stoor, maar ik kan mijn huis niet vinden. Mijn vader heeft me de sleutel gegeven zodat ik...' Ze stopte en keek even weg. Wat kon die man het nou schelen waarom ze de sleutel had gekregen. Het feit was dat ze hem van zijn werk hield. 'In ieder geval, ik zou graag willen weten waar het huis met dit nummer staat.' zei ze, en opende haar hand. Op haar kleine smalle hand lag de sleutel met het nummer erin. 'Dank u dat u tijd heeft om mij te helpen' mompelde ze, terwijl haar blik naar de andere mensen gleed. Die wilde natuurlijk graag een huis voor het donker werd en zij hield dit nu tegen.
Profiel bekijken
William
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: New world, new home   za aug 28, 2010 8:35 pm

'Ehm... het spijt me vreselijk dat ik u stoor, maar ik kan mijn huis niet vinden. Mijn vader heeft me de sleutel gegeven zodat ik...' mompelde de vrouw. 'Ach, het is al goed, Charles zorgt er wel voor dat de huizen worden verkocht.' zei William droogjes maar vriendelijk. 'In ieder geval, ik zou graag willen weten waar het huis met dit nummer staat.' vervolgde de vrouw. Ze liet een sleutel met een nummer zien. 'Ahh, dat is aan de King Charlesstreet. Het is links van de kerk en dan het 5de huis van rechts.' zei hij simpelweg. 'Dank u dat u tijd heeft om mij te helpen' mompelde ze vervolgens. William knikte vluchtig. 'Het is mijn dienst mevrouw, ik ben de Gouverneur hier dus ik moet ook een beetje m'n mensen leren kennen!' lachte hij.
Profiel bekijken
Yasmin
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: New world, new home   zo aug 29, 2010 4:08 pm

De man zei dat ene Charles wel zou zorgen dat de huizen werden verkocht, en ze glimlachte lichtjes. Ze liet de man de sleutel zien en hij wist haar meteen te vertellen waar ze heen moest. 'King Charlesstreet, links van de kerk, het 5de huis van rechts.' zei ze hem zachtjes na. 'Oké, ik denk wel dat ik het vind'. Ze glimlachte vriendelijk, terwijl ze weer even naar de rij keek die wachten op een huis. Af en toe had ze gewoon enorm geluk. Een alleenstaande vrouw vond vast niet snel een fatsoenlijk huis. 'Het is mijn dienst mevrouw, ik ben de Gouverneur hier dus ik moet ook een beetje m'n mensen leren kennen!' onderbrak de stem van de man haar gedachte. Het koste haar 3 seconde om helemaal in haar hoofd te verwerken wat hij zei. 'O, dat had ik meteen moeten zien. Wat een eer u te ontmoeten heer' zei ze, lichtjes blozend. Hoe had ze dit nu niet op kunnen merken? Ze pakte de zijkanten van haar jurk vast en boog lichtjes. 'Mijn naam is Yasmin Wright. Dochter van Oliver Wright, kapitein van The Godspeed.' zei ze uiterst formeel. Ze was dan misschien de dochter van een schipper, maar wel die van een van de grootste schepen van Engeland. Etiquette waren haar dan ook zeker bijgebracht, iets wat de meeste van de mensen die hier kwamen wonen nooit hadden geleerd.
Profiel bekijken
William
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: New world, new home   zo aug 29, 2010 4:47 pm

'Mijn naam is Yasmin Wright. Dochter van Oliver Wright, kapitein van The Godspeed.' zei de vrouw formeel. 'Ahh, eindelijk iemand die de term 'dame' een eer aan doet.' zei William met een glimlach. Het deed hem goed iemand te zien die de regels van de etiquette kende. 'Mijn naam is William Burlington, Madam!' zei William met een lichte buiging. 'En The Godspeed, daar heb ik inderdaad over gehoord, net als Oliver Wright! acht, ik heb hem wel eens gesproken, zou dat kunnen?' vroeg hij zichzelf af terwijl hij het tegen Yasmin zei.
Profiel bekijken
Yasmin
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: New world, new home   zo aug 29, 2010 5:27 pm

De grouverneur zei dat zij eindelijk iemand was die de term dame eer aan deed. Nu bloosde ze toch echt wel een beetje. 'Dank u. Dat is een zeer vriendelijk compliment' zei ze, terwijl ze vriendelijk terug glimlachte. Hij stelde zich voor als William Burlington terwijl hij een lichte buiging terug maakte naar haar. Dit verbaasde haar wel, ze was immers toch wel minder dan hem. 'Zeer aangenaam kennis met u te maken'. Ze zag een aantal mensen haar verbaasd of een beetje geïrriteerd aankijken. Het verbaasde haar wel, ze snapte niet wat ze verkeerd deed. 'En The Godspeed, daar heb ik inderdaad over gehoord, net als Oliver Wright! acht, ik heb hem wel eens gesproken, zou dat kunnen? zei hij, alhoewel de vraag niet helemaal naar haar gericht leek. Ze gaf toch netjes antwoord. 'Het kan zeker zijn dat u wel eens met hem gesproken hebt. Hij vaart veel tussen de koloniën en zet hier ook vaak mensen af. Een aantal van deze mensen komen ook van zijn schip.' zei ze en ze gebaarde naar de mensen die nog op een huis wachten.
Profiel bekijken
William
Admin

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: New world, new home   zo aug 29, 2010 6:22 pm

'Het kan zeker zijn dat u wel eens met hem gesproken hebt. Hij vaart veel tussen de koloniën en zet hier ook vaak mensen af. Een aantal van deze mensen komen ook van zijn schip.' vertelde Yasmin William vriendelijk. Hij knikte tevreden. 'Spoedig zullen zij ook huizen hebben, en dan zou dit een bloeiende Community worden!' zei hij glimlachend. 'Kan ik u trouwens uitnodigen voor een kopje thee morgenmiddag in op mijn landgoed? Ik ben namelijk wel geïntresseerd in mijn volk, in tegenstelling tot sommige andere gouverneurs.' zei William formeel tegen Yasmin terwijl hij naar zijn woning bovenop een heuveltje wees.'Veel plezier met uw nieuwe huis trouwens.' zei hij glimlachend.
Profiel bekijken
Yasmin
Nieuweling.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: New world, new home   zo aug 29, 2010 8:52 pm

William vertelde haar dat de mensen die stonden te wachten spoedig huizen zouden hebben en dat dit een bloeiende Community zou worden. Dat had ze vaak genoeg gehoord, maar in deze man had ze wel vertrouwen. Hij leek ervaren. 'Kan ik u trouwens uitnodigen voor een kopje thee morgenmiddag in op mijn landgoed? Ik ben namelijk wel geïntresseerd in mijn volk, in tegenstelling tot sommige andere gouverneurs.' Zei de gouverneur tegen haar en ze keek hem kort een beetje verbaasd aan. 'Dat doen er inderdaad maar weinig, iets wat ik overigens erg onbeleefd vind. Maar ik zou uiteraard graag een kopje thee komen drinken, zeer graag zelfs' zei ze, terwijl ze even in de richting keek waarin William wees. Ze zag een woning boven op de heuvel liggen, zeker 2 keek zo groot als de huizen die ze tot nu toe had gezien. Het was vrij logisch dat hij een groter huis had aangezien hij een hogere functie had, maar toch. Het voelde toch wel een beetje oneerlijk tegenover de andere burgers. Toch zei de er niks van en glimlachte vriendelijk. Hij wenste haar veel plezier met haar nieuwe huis en ze knikte even. 'Dank u, ik twijfel er niet aan dat ik het hier naar mijn zin ga krijgen in dit prachtige land.'
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: New world, new home   

New world, new home
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» This is a kitten's world~

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum