New World Life.

PortalIndexFAQZoekenGebruikerslijstRegistrerenInloggen

Deel | 

Aya, kapitaan

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Lilith
Settler

Leeftijd : 23
Registratiedatum : 27-11-10
Aantal berichten : 38

Personage.
Status:: Op ontdekkingtocht.

BerichtOnderwerp: Aya, kapitaan   za nov 27, 2010 7:37 pm

Het was rustig op het water, de golven klotste tegen het schip aan. Lilith leunde tegen de relling aan terwijl ze keek naar de golven. Een diepe tevrede zucht was te horen. ,,Lilith! Zit niet zo te lapszwanzen en doe wat!'' Riep één van de bemanningsleden. Het was George, een vies uitziend ventje, vond Lilith dan. George snoof en spuugde vervolgens op de grond. Lilith rolde met haar ogen. Die man zou nooit veranderen. Met een diepe zucht pakte ze een houten borstel en begon ze de boot te boenen. Terwijl ze daar zo zat liepen er 4 poten naar haar toe. Meer zag ze niet van het dier, aangezien ze een hoed op had. Oliver likte haar wang en Lilith begon te grinniken. ,,Oliver!'' zei ze tegen haar kamerraad. Oliver begon te kwispelen en kreeg vervolgens een aai over zijn hoofd door Lilith.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Belle
Settler

Registratiedatum : 26-10-10
Aantal berichten : 23

Personage.
Status:: Looking Arround

BerichtOnderwerp: Re: Aya, kapitaan   ma nov 29, 2010 12:24 am

Belle zat een een van de treden van de trap die in de richting van het roer leiden. Rustig bekeek ze de mannen die verschillende dingen op het dek aan het doen waren. Een paar maakte schoon, andere poetste wapens en sommige zaten simpelweg niks te doen net als zij. Het was een rustig dagje en ze leunde nog iets meer achterover. Ze had geen idee waar ze nu pressies heen gingen, de kapitein was niet bepaald duidelijk geweest. Iets over een vriend bezoeken. Eigenlijk was ze best wel nieuwsgierig wie deze vriend dan wel niet mocht zijn. Of de kapitein het sarcastisch bedoelde of niet wist ze eigenlijk ook niet. Het kon natuurlijk dat iemand hem nog geld was verschuldigd en ze degene daarom een bezoekje gingen brengen. Het kon haar eigenlijk weinig schelen, ze zou wel zien wat er ging gebeuren.
Opeens klonk er gemompel van een paar mannen en ze keek op. In de verte verscheen een schip, dat ongeveer even groot was als dat van hun. Waarschijnlijk had de kapitein de term "Vriend" dan toch letterlijk bedoelt. Ze stond soepeltjes op en liep de trap op. De kapitein keek met een kleine glimlach op zijn gezicht naar de boot voor hen. 'Ik neem aan dat we dit keer niet onze wapens klaar hoeven te maken?' vroeg ze terwijl er een kleine glimlach rond haar lippen speelde. 'Dit keer inderdaad niet, Bells.' zei hij, met zijn zware stem. Opeens kwam nog iemand de trap naar boven op. Iemand waar ze de voetstappen meteen van herkende. De kok, die met een mank been altijd een bepaald geluid maakte. 'miss Nortland, als jij nog een keer dat beest van je in mijn keukens laat dan...'. Met een woedende blik in haar ogen draaide Belle zich om en keek recht in de ogen van de kok, die meteen zijn mond hield. Ze keek naar zijn handen, waar Luna hulpeloos en een beetje angstig uit los probeerde te komen. De man kneep het diertje zo hard dat haar oogjes er bijna uit leken te vallen. 'Laat mijn vogel los' siste ze kwaad, terwijl ze op de man afliep. Deze liet het zwart met blauwe vogeltje meteen uit zijn handen vallen. Luna reageerde snel en vloog meteen op haar schouder, waar ze zacht begon te piepen. 'Raak haar nog een keer aan, en ik gooi je persoonlijk van boord'. De man keek haar nogal nerveus aan, duidelijk geen idee wat hij moest doen. 'Leg de boot langs zijde' hoorde ze de kapitein ineens roepen. Belle keek opzij en zag dat ze ondertussen al bijna langs de andere boot lagen. Toen ze weer tegen de kok wilde praten was deze echter verdwenen, iets wat misschien maar beter was ook. Ze liep naar de rand van de boot, en ging met haar armen op het hout hangen. Rustig keek ze hoe de schepen met moeite tegen elkaar aan werden gelegd.
Profiel bekijken
Lilith
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Aya, kapitaan   di nov 30, 2010 7:24 pm

De kapitein keek tevrede rond. Lilith vond het raar dat ze zou langszaam vaarde maar zei er niet tegen. ''Gooi het anker uit!'' Riep de kapitein. Lilith keek op, het anker uit gooien? De kapitein was een man van weinig woorden en meer daden. De bemanningsleden keken de kapitein vreemd aan. Alleen George ging naar het ruim, om de anker uit te gooien. ''Kapitein!'' ''Ja Lilith,'' ''Waarom gooien we hier het anker uit?'' De kapitein lachtte en streek over zijn baard. ''Mijn oude kamerraad komt ons op zoeken,'' zei hij met een scheve grijns. De bemanningsleden keken elkaar vreemd aan. Een duidelijke plons was te horen. Het eerste anker was uitgegooit. ''kamerraad, kapitein?'' vroeg ze. De kapitein lachtte en liep naar beneden. Je zou denken dat de meeste kapiteinen 1 houtenbeen had maar hij, hij had er geen één. Hij had ook geen haak in plaats van een hand. Dat kwam alleen voor in sprookjes zei hij altijd. ''Toen ik 9 jaar oud,was raakte ik bevriend. Na een paar jaar stapte ik van boord en begon ik met het leven als een echte landrot.'' Vertelde de kapitein. ''Maar uiteindelijk miste ik het avontuur op het water, ik sprokkelde wat geld bij elkaar, wat eigelijk bedoeld was voor een groter huis en kocht er een boot van.'' Ging de kapitein binnen. Lilith luisterde aandachtig maar kon nog steeds de reden niet vinden waarom zijn kamerraad op bezoek kwam. ''Wat heeft dat met dit bezoek te maken, kapitein.'' bulderde Thomas. Thomas was de hulp van de kok maar met een geweldig talent. het zwaard vechten. Alleen hij zag er niet uit. De kapitein keek Thomas fel aan. ''Dat ging ik net vertellen, lapzwans!'' bulderde de kapitein tegen Thomas. ''Maar goed. Nadat ik een boot had gekocht kwam ik mijn oude kamerraad weer tegen die een voorraad aan het inslaan was. Hij was net kapitein geworden van de allereerste boot waar ik als klein jongentje meevaarde. We spraken een dag af en die dag is vandaag aangebroken.'' Vervolgde de kapitein. Lilith knikte, ze begon het te snappen. Gelukkig ging het niet om geld zaken. ''Dus alles moet brand schoon zijn!'' ''Aan de slag dus!'' De bemanningsleden bleven staan. ''Ik zei, aan de slag. Stelletje lapzwanzen!'' De bemanningsleden gingen aan de slag. Ondertussen was er weer een plons te horen van een anker. Lilith begon weer te boenen totdat er iemand uit het kraaiennest begon te schreeuwen. ''Boot in aantocht!'' Werd er geroepen vanuit het kraaiennest. de scheppen was even groot en allebei prachtig om te zien. De schepen werden met moeite aan elkaar vast gemaakt en een loopplank werd verspreid over de 2 boten. ''Ah, mijn goede vriend!'' Riep de kapitein en liep met grote passen naar de loopplank. Lilith was blij dat de wapens zouden blijven staan. Ze ging zitten op één van de tredens van het schip. Oliver ging voor de voeten van Lilith liggen en keek haar afentoe aan waardoor er een glimlach verscheen op haar gezicht.
Profiel bekijken
Belle
Settler

Registratiedatum : 26-10-10
Aantal berichten : 23

Personage.
Status:: Looking Arround

BerichtOnderwerp: Re: Aya, kapitaan   do dec 02, 2010 12:52 am

Belle keek toe hoe de boten tegen elkaar aan werden gelegd en een loopplank werd neergelegd tussen de 2 boten. Luna was ondertussen gekalmeerd en zat een beetje in elkaar op haar schouder, als een klein zwart met blauw bolletje veren. De kapitein legde zijn hand op haar schouder, die waar Luna niet op zat. 'Ga je mee, Bells' mompelde hij schor. Een beetje verbaasd keek ze om. Meestal hoefde zij alleen mee als er bemiddeld moest worden of zoiets. Schijnbaar keek ze nogal verbaasd, want de kapitein grijnsde licht. "Kijk niet zo verbaasd, dit is voor ons allemaal gewoon weer eens wat anders. Andere mensen leren kennen dan alleen onze eigen bemanning". Belle haalde haar schouders op en volgde hem de trap af. Mannen stonden gedesinteresseerd aan de rand te kijken. Sommige zwaaide naar de bemanning van een ander schip of gebaarde iets. Iedereen leek het wel leuk te vinden, alleen zij wist nog niet helemaal zeker wat ze er van moest denken. Luna zat echter nog steeds als het bolletje veren op haar schouder, leek alles oké te vinden. De kapitein liep de loopplank op en Belle bleef een beetje twijfelend staan. 'Kom nou, dames gaan voor de bemanning' zei de kapitein lachend. Het viel haar op dat de brede man vandaag wel in een hele goede bui was. Beter dan normaal, zo leek het. Ze besloot dus maar gewoon te doen wat hij zei en stapte soepeltjes op de loopplank. De kapitein was al aan de overkant toen zij op de helft was. De 2 mannen omhelsde elkaar en lachte vrolijk. Ondertussen sprong zij aan boord van het andere schip en keek rond. Het leek veel op dat van hun, alleen iets andere kleuren. De bemanning keek naar haar en de 2 kapiteins die meteen druk waren gaan praten. Opeens viel haar oog op iets wat ze niet had verwacht. Een andere vrouw, tenminste dat dacht ze. Ze trok haar wenkbrauwen op en hield haar hoofd een tikje schuin. Een aantal jaren zat ze nu al op zee, maar ze had niet eerder meegemaakt dat er iemand net zoals haar op een ander schip was. Een vrouw die uit vrije wil mee ging, dat leek bij deze tenminste zo. Ze zat op een trap met voor haar voeten een hond. Even keek Belle om naar de andere van haar schip, die ondertussen ook langzaam naar hun toekwamen. Ze besloot maar gewoon even te gaan checken. Een beetje terughoudend liep ze op de vrouw af, terwijl ze ondertussen haar reactie probeerde te peilen.
Profiel bekijken
Lilith
Settler

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Aya, kapitaan   vr dec 03, 2010 8:52 am

Lilith kreeg de helft niet mee. Ze was in gedachten verzonken en staarde levenloos naar Oliver, die op de grond lag. Zijn grote ogen keken haar aan, soms leek het er gewoon op dat hij door haar heen kon kijken, met een glimlachje aaide ze hem over zijn hoofd. Een duidelijk plof was te horen. Iemand was aan boord gekomen. Ze keek op en zag dat de kapiteinen druk in gesprek waren en afentoe bulderde van het lachen. Haar blik ging naar een ander meisje, ze trok haar wenkbrouw op. Dat maakte ze niet veel mee. Op alle schepen die ze hadden geplunderd of hadden gekaapt, was ze nog nooit een andere vrouw tegen gekomen. Het was duidelijk bijzonder op een piraten schip. Lilith keek de vrouw onderzoekend aan. Een beetje terughoudend liep de vrouw op haar af. Een lichte glimlach sierde haar gezicht. ''Hallo,'' zei Lilith kalmpjes. ''Ik ben dus duidelijk niet de enige vrouw op de zee,'' zei ze met een lichte grijns. Lilith was heel sociaal en spontaan aangelegt. Oliver hief zijn kop op en keek naar Belle. Zijn staart ging heen en weer. ''Ik ben Lilith en dit is Oliver,'' zei ze met een knikje naar haar kamerraad.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Aya, kapitaan   

Aya, kapitaan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
New World Life. :: Kolonisten. :: Spanje. :: Wildernis-
Ga naar: