New World Life.

PortalIndexFAQZoekenGebruikerslijstRegistrerenInloggen

Deel | 

Verveling bij de woonhuizen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
John
Burger.

Leeftijd : 22
Registratiedatum : 07-10-10
Aantal berichten : 68

Personage.
Status:: Opzoek

BerichtOnderwerp: Verveling bij de woonhuizen   vr okt 22, 2010 4:48 pm

John wandelde rustig langs de woonhuizen, met zijn geweer op zijn rug, en bekeek de huizen een voor een. Het waren saaie, grote huizen voor mensen met een saai leven.
Het leek hem niets om hier altijd maar een beetje naar buiten te staren, hij was juist naar Jamestown gekomen om avontuur te beleven. Maar hij moest toch echt ergens wonen.
Maar of hij nu in deze straat wou wonen... Hij viel niet echt op, omdat er aardig wat mensen over de straat heen en weer liepen. Eigenlijk was hij hier alleen maar heen gekomen omdat hij zich verveelde. De indianen vertrouwden hem niet, dus had hij besloten om weer terug te gaan. Maar wat moest hij hier ooit doen? Hij trapte een steentje weg en keek naar de wolken. De lucht was weer blauw vandaag, netzoals iedere dag hier in Jamestown.. Maar dat zou vast nog wel een keer veranderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Devon
Burger.

Registratiedatum : 31-08-10
Aantal berichten : 53

Personage.
Status:: Jamestown ontvluchten.

BerichtOnderwerp: Re: Verveling bij de woonhuizen   vr okt 22, 2010 6:29 pm

Devon liep voor de laatste keer door de straten van Jamestown. Nog even en dan zou hij de stad verlaten, en opzoek gaan naar een nieuw huis.
Hij zou zijn kleine halfkapotte bootje nemen, en de rivier afvaren, opweg naar een nieuwe kolonie. Misschien Nederland of Frankrijk.
Plots zag Devon een man door de straten lopen. Hij had een geweer op zijn rug.
Ik stopte en stelde me vriendelijk voor...
Profiel bekijken
John
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Verveling bij de woonhuizen   vr okt 22, 2010 7:12 pm

Een onbekende man kwam op John aflopen, hij had ongeveer dezelfde leeftijd.
Hij leek vriendelijk, en stelde zich voor als Devon. "Ik ben John," zei John, met een vriendelijke glimlach. "John Vinsley," zei hij erachteraan. Hij was er aan gewend om zijn achternaam ook te zeggen. Hij had geen idee wie de man was, en waarom hij hem aansprak, maar dat maakte nu niet uit. Zo had hij tenminste iemand om mee te spreken. In de zelfde taal. Ja, dat had hij zeker gemist bij de indianen. Misschien als de taal hetzelfde was, dat er dan helemaal niet zoveel problemen waren. Nou ja...
Profiel bekijken
Devon
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Verveling bij de woonhuizen   vr okt 22, 2010 8:58 pm

De man heette John Vinsley. Hij leek vriendelijk.
''Woont u hier'', vroeg Devon aan John. Hij inspecteerde hem en schatte hem een jaar of 18, 19. Hij leek een Engelse.
''Waar komt u vandaaan'', vroeg Devon nieuwsgierig.
Profiel bekijken
John
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Verveling bij de woonhuizen   vr okt 22, 2010 11:46 pm

"Woont u hier?" vroeg Devon. John keek eventjes om zich heen naar de huizen, en keek Devon weer aan. "Nee... Tenminste, nog niet. Ik ben Deputy van de James Town Community. Dus ik wou hier nog gaan wonen," antwoorde John.
Hij was blij dat William hem had aangenomen als Deputy, dat was nog een aardig hoge functie. "Waar komt u vandaan?" vroeg Devon toen. John glimlachte, waarom noemde Devon hem u? "Ik kom uit Engeland," zei hij, met een vleugje trots in zijn stem. "En jij?" vroeg John. Waarschijnlijk kwam deze man ook uit Engeland, anders kon hij wel erg goed engels spreken voor iemand uit een ander land. Devon had iniedergeval wel een beetje een engels accent, netzoals John.
Profiel bekijken
Devon
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Verveling bij de woonhuizen   zo okt 24, 2010 3:22 pm

John was dus Dputy van Jamestown. Devon schrok lichtelijk van dit antwoord. Misschien was hij hier om hem te arresteren. William had hem zeker gestuurd.
En dat allemaal omdat hij laatst, bij die strijd in Jamestown, voor de indianen opkwam.

Devon keek naar het geweer dat op John zijn rug hing.
''Waar komt u vandaan'', vroeg John. Met twijfel beantwoorde Devon deze vraag. ''Ik kom uit Ierland'', zei Devon.
''Bent u al lang Deputy'', vroeg hij. Misschien wist die John nog niets af van de strijd in Jamestown.
Profiel bekijken
John
Burger.

Personage.

BerichtOnderwerp: Re: Verveling bij de woonhuizen   ma okt 25, 2010 11:02 am

Blijkbaar woonde Devon in Ierland. John was daar zelf één keer geweest, toen hij nog heel klein was. Maar hij kon zich er niet veel meer van herinneren. Opeens slingerde Devon een onverwachtse vraag richting John. "Bent u al lang Deputy?" vroeg Devon. Waarom zou hij dat vragen? Waarschijnlijk gewoon uit nieuwsgierigheid. "Nog niet zo lang. Ik ben net aangenomen," zei John, met een glimlach. Devon zag er niet uit alsof hij erg bezig was met het leger, en ook niet met William. Maar hij deed toch een beetje geheimzinnig, John nam aan dat het gewoon een probleem was. Iedereen heeft weleens een probleem in zijn leven. Hij keek eventjes langs Devon heen, maar zag niets bijzonders. Hij keek Devon weer aan, wachtend op een reactie.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Verveling bij de woonhuizen   

Verveling bij de woonhuizen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nutteloze lijst... tóch nuttig... tegen de verveling... INVULLUUH

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
New World Life. :: Kolonisten. :: Groot-Brittannië :: Jamestown(Community) :: Woonhuizen-
Ga naar: